Неприбуткові організації мають обов’язок своєчасно інформувати податкову службу про будь-які зміни у своїх установчих документах. Згідно з нормами Податкового кодексу України (п. 117.1 ст. 117), у разі неподання протягом 10 календарних днів після державної реєстрації змін реєстраційної заяви з позначкою «зміни» передбачено штраф у розмірі 1020 гривень. Якщо порушення повторюється або не виправлено у встановлені строки — штраф зростає до 2040 гривень.
Таке роз’яснення надає Головне управління ДПС у Київській області.
Для збереження статусу неприбутковості організація повинна дотримуватися умов, передбачених підпунктом 133.4.1 статті 133 Податкового кодексу України. Зокрема, у статуті або іншому установчому документі мають бути зафіксовані:
- заборона на розподіл доходу (прибутку) чи його частини серед засновників, членів, працівників (крім оплати праці та ЄСВ), членів органів управління і пов’язаних осіб;
- порядок передачі активів у разі ліквідації організації: майно має перейти іншій неприбутковій організації відповідного типу, недержавному пенсійному фонду (для НПФ) або до бюджету.
Ця норма не поширюється на об’єднання ОСББ, асоціації ОСББ та житлово-будівельні кооперативи.
Якщо неприбуткова установа змінює свою організаційно-правову форму або редагує установчі документи (в тому числі діючи на підставі документів вищої організації), вона зобов’язана повідомити про це контролюючий орган. Для цього необхідно подати реєстраційну заяву з позначкою «зміни» та копії відповідних документів до податкової служби.
Документи подаються не пізніше ніж через 10 календарних днів після державної реєстрації змін. У разі, якщо державна реєстрація не проводилася, облік необхідно оновити протягом 10 днів із моменту виникнення змін.